vineri, ianuarie 18, 2008

O bilă albă şi trei de “ura” pentru R.A.T.B


N-am apucat să regret din nou că nu mi-am luat mănuşile cu care m-am procopsit joi dimineaţă deoarece m-am trezit alergând printre bălţi şi maşini către uriaşul “de fier pe roţi” care avea să mă ducă până la un alt tovarăş de al său.Nu stăteam jos, dar visam.Nu mă sprijineam decât de bara rece , pătată de sute de amprente lipicioase şi visam la ceea ce trăisem cu câteva ore în urmă şi la ceea ce rememorasem preţ de jumătate de oră,ghemuită printre hainele Magdei; şi ea cred ca visa frumos pentru că m-am trezit cu un pupic “somnambul” pe mână.

Mă uitam în jur şi nu zăream nimic deosebit la călători,capete plecate în pământ,priviri iscoditoare în stânga şi-n dreapta,înghesuială,coate,sacoşi,geci care foşneau neplăcut şi priviri goale.De multe ori mă uit în ochii unui călător,fie femeie,fie bărbat,însa de cele mai multe ori bătrâni, şi zăresc ceva ce adulţii nu mai au: blândeţe; blândeţe chiar şi atunci când e posibil să se fi întors de la piaţa cu sacoşa pe jumătate umplută şi fără pensie,blândeţe când poate acasă ,când deschid uşa ,nu îi întâmpină decât pisica sau câinele care încearcă prin nişte onomatopee disperate să îşi croiască o scurtă plimbare prin jurul blocului.Uneori mă surprind şi fără să le dispară blândeţea din ochii reuşesc să mă facă să mă simt ca un intrus care cotrobăie nestingherit prin cotloanele minţii lor.Alteori mă uit la tineri ,mai mici sau mai mari ca mine şi nu mă regăsesc ,surprinzător; îmi străpung urechea numai glume răsuflate,idei prefabricate de un mediu inferior şi conversaţii efervescente într-un pahar de superficialitate.

Acum nu eram deloc fericită şi încercam să mă amăgesc cu gândul la şniţelele cu pesmet pe care mi le va face mama şi cu satisfacţia nemărginită că mâine e sâmbătă şi nu va mai suna alarma ,more dreams for me!!Am ajuns cât ai clipi din ambii ochi,cu tot cu gene şi sprâncene puse la numărătoare, la titan şi nici atunci galanteria mijloacelor de transport în comun nu m-a părăsit,un claxon ,iarăşi înghesuială şi tălpi murdare dar căldură.

Drept urmare o bilă albă şi trei de “ura” pentru promptitudinea tovarăşilor noştrii “din fier pe roţi”,Amin.

Niciun comentariu: