sâmbătă, septembrie 08, 2007

cafea cu aroma de struguri




Imi placea ca m-amestecam cu razele timide ale zorilor ce impleteau firav pe un pigment spumos si neted un cafeniu matinal.mocheta verde ma ademenea sa imi afund talpile in porii sai prelucrati si-mi dadea impresia ca daca voi incepe a sari acestia imi vor amortiza aterizarea.Dupa ce m-am scuturat de cativa fulgi rebeli din perna am luat contact(brusc) cu stropii lipiciosi de apa rece ( iar am uitat sa chem instalatorul) si mi-am afundat nasul in prosopul moale lasand dare din rimelul de azi noapte.am ridicat de pe un spatar de scaun un tricou mai lung si mi-am indreptat mecanic pasii spre bucatarie.bucataria e camera mea preferata;e cea mai nou renovata si e pe gustul meu(surprinzator):gresia de culoarea deschisa ce contrasteaza placut si dur cu o mobila de un maro inchis “asezonata” cu doua covorase sfeerice,verde praz si portocaliu citric.simplu si de bun gust.imediat dupa primii pasi pe gresia slefuita un zgomot notoriu imi ridica subit pleoapele si scapand din efectul lui mos ene m-am repezit spre geam, lipindu-mi ambele palme special pentru a incadra tabloul matinal perfect: vecinul de la 2 care tureaza un ducati rosu(999cmc3)! L-am privit cum a lasat in urma copaci proaspat dezgoliti si bule de praf peste bordura proaspat vopsita.Ma intorc in decorul meu cu mai putin adrenalina,unde singurul lucru mai incitant pe care il pot face este aprinderea aragazului.Deschid dulapul ,scotand cana cu alba ca zapada si cei sapte pitici in care va trona ceaiul meu de lamaie(sau cel putin asa intentionam)si ma indrept spre frigider.cand l-am deschis insa am descoperit ca am omis sa degust una dintre achizitiile din supermarket.Nu sunt o bautoare patimasa de cafea,latte ,machiatto, expresso sau alte denumiri filantropice dar am vrut sa incerc un soi de genul gazduit de o sticluta gri din plastic mai pentru incepatori ca mine;am deschis capacul,am turnat jumatate din licoare in cana ‘animata” ,am bagat-o 40 de secunde la microunde si asta a fost tot.mi-am mai procurat o farfurie alba pe care am asezat mandra cana si m-am indreptat spre calculator cu gandul de a servi cafeaua printre mail-uri,link-uri si blogspot-uri. In primele secunde nimic bizar,stropi fierbinti care ma gadilau in cerul gurii,amar-dulceag,putin nisipos dupa, dar…la sfarsit ceva nou,atipic,un iz destul de pronuntat de struguri isi facea simtita prezenta;am luat sticla din frigider pentru a vedea daca nu cumva e o noua editie limitata a produsului dar nu ,nu era decat un simplu expresso.Foarte ciudat.Stiam totusi ca in frigider sunt si struguri dar din cate imi aduceam aminte nu adaugasem niciunul in cafea;jumatate din sticluta gri,2 lingurite si un varf de zahar si atat…..si totusi?….nici acum nu am gasit vreo explicatie plauzibila dar cert e, ca eu, o novice in arta cafelei am reusit telepatic sa creez o noua reteta.

Niciun comentariu: