sâmbătă, septembrie 08, 2007

preludiul unei nopti de vara

trebuia sa-mi facut o poza,stateam pe gresia din bucatarie,desfatandu-mi talpile in culori cu esenta de gheata,si cercuri ale caror soapte nu se mai terminau.razele lunii ma imbratisau cu fervoare si imi placea gustul dulce amarui pe care il lasau dupa ce trecea un om sau o masina si pret de cateva secunde o mireasma de umbra se asternea intre noi.topeam lingurite de inghetata in gura,indulcind amarul papilelor,si cu privirea ma agatam de cate o boare de parfum uitat prin cusaturile fine ale pernei.imi tinea companie un biet ficus pe care nu-l mai udasem de mult,si frunzele uscate care planau pe mocheta colorata-mi paseau greu pe constiinta.priveam amagita in oglinda la siragul de margele de la gat,din spatele carora se puteau simti bataile mute ale celor patru camarute.imi placea sa-mi invart degetele pe gresia crem datorita contrastului unghiilor mele rosii si al nuantelor de verde praz de pe marginea acesteia.se auzea de vis-à-vis o melodie greu de descris,vesela,dinamica,ludica,tragica dar care la momentul respectiv se asorta cu tinuta sufletului meu: yann tiersen-le vals d’amelie.acordurile ma imbracau usor si ma leganau intr-un ritm constant care nu-mi permitea sa adorm,dar ma lasa sa privesc cu resemnare episoadele ce se derulau in mintea mea.buuuuun,pana aici,ceva trebuie schimbat!

trebuia sa ma fi uitat la prima poza;m-am trezit sarind in picioare mai sa dau cu capul de lustra din lemn de cires,imbatata de efuziunea din aer si cu un indemn foarte explicit: viata nu sta pe loc! Mi-am aruncat o bluza pe mine,esarfa ce mirosea a parfum strain si am iesit pe usa.am sunat-o pe M. si am stabilit sa ne vedem la cafeneaua de la rond;privirile din jur ce se lipeau nervos de mine imi dadeau si mai multa incredere si aruncand priviri satirice zambeam in coltul gurii.ajung la rond,M,deja ajunsese,evident mai devreme si eu mai tarziu.am ajuns ;i-am oferit o imbratisare calda drept scuza si un pupic lipicios pe frunte,s-a uitat mirata la mine dand intrebator din umeri,am scos casca din ureche zambind :” korn-twisted transistor draga M.,preludiul unei nopti de vara!”

Niciun comentariu: